הטור של מל: אידיליה ביוסטון!

כך זה התחיל.

ג'יימס הארדן אמר  ל-"DREAM SHAKE " (דרים שייק, רק למקרה שאפלטון לא יודע, הוא שם ה'יוסטון נשיון', אתר האוהדים של יוסטון רוקטס:

I’m happy,” Harden said. “I’m happy with the team we have, the coaching staff we have. We work, we focus, we lock in, and we laugh. That’s all.”

רק שחקנים מאושרים ושמחים בכל מה שהולך סביבם מדברים ככה. ולשמוע מילים כאלה מג'יימס הארדן, 'האדם הכועס'? לי זה נשמע כמו 'הרפסודיה הכחולה' (מבקש סליחה אם טעיתי בשם; רפסודיות זה לא בדיוק השטח שלי)

ON THE OTHER HAND, כמו שאומרים החברים שלי מבית השיטה, גם אני הרגשתי כמעט מתחילת העונה שמשהו שונה – משהו טוב מאד וחדש – קורה בקבוצה הזאת, שההגדרה המתאימה ביותר לתארה בשנים האחרונות היתה "קבוצה דפוקה", או "קבוצה ההורסת את עצמה". משהו מרענן, מאוורר, ומרווה קרה וממשיך לקרות ביוסטון רוקטס.

מקבוצה המרסקת את עצמה והורסת ומפוררת כל ניצוץ של טוב, פתאום אתה מרגיש מין רוח נעורים, תסיסה חדשה, ואני מעז אפילו לומר חדוות כדורסל שלא ראיתי אצלה מאז הימים של חאכים אולג'ואן וקלייד דרקסלר.

הקבוצה פתאום היא 7-17, מקום שלישי במערב (שוויון עם הקליפרס, נכון ליום ראשון בערב לפני משחקי הלילה), ולי היא נראית חזקה מיום ליום, ויחד עם חוזקה המתגבר אין שאלה שהקבוצה רגועה יותר, רעננה יותר, ושמחה יותר. והכי חשוב? טובה הרבה יותר!

מה קרה?

לדעתי קרו שני דברים. דווייט האווארד עבר לקבוצה אחרת, ומייק ד'אנטוני נשכר כמאמן.

לי אין כל דבר נגד דווייט האווארד, אבל יש משהו באישיותו, באופיו, ובזהותו שלא מאפשר לו להיות חלק מחבורת שחקנים מאושרת ושמחה. איתו תמיד קורים מקרים, אפיזודות, ואירועים שמקלקלים. אני לא אומר שבאשמתו או תמיד באשמתו, אבל קבוצת כדורסל הלוחמת ברמה גבוהה נגד יריבים שווים בכוחם פחות או יותר (שזה לא המקרה כשהוא שיחק בנבחרת ארה"ב!) שמשחק בה דווייט האווארד תמיד תיכנס לאינטריגות ובעיות.

אז דווייט הווארד איננו.

ומייק ד'אנטוני הגיע.

וזה הדבר הטוב ביותר שיכול היה לקרות ליוסטון רוקטס. אני לא טוען לרגע שזה היה יכול להיות הדבר הטוב ביותר גם לקבוצות אחרות. לא ולא. את החסרונות של מייק ד'אנטוני אני מכיר ויודע כמוכם. אבל בשביל היוסטון רוקטס הוא כמו כמו שמיכת פוך חמה ביום חורף קר.

מדוע דריל מוריי לא הביאו קודם (למשל כשהוא ביזבז עונה שלמה בפילדלפיה כמין עוזר 'מיוחד') אינני יודע, אבל למוריי, אחד מאבות האנליטיקס שהעריץ את ד'אנטוני ו-"7 שניות התקפה" שלו בפיניקס סאנס, מציאת מייק ד'אנטוני שווה למציאת ים של נפט תחת אדמת כפר גלעדי. שידוך שנעשה בגן העדן ורק עתה התממש לחתונה.

לפי ה'רוקטס נשיון' מוריי וד'אנטוני מכירים זה שנים. גם נשותיהם ידידות. את הסיפור של ד'אנטוני אנחנו מכירים: אחרי שיצר קבוצה נפלאה בסאנס הוא נכנס לבור של מערבולת בוץ בלייקרס עם קובי בריאנט ודווייט האווארד, ואז הפיאסקו בניקס עם כרמלו אנטוני.

סוף-סוף מוריי מצא את האיש שלו, והארדן את המאמן שהוא היה כה צריך. השלישייה מוריי-ד'אנטוני-הארדן היא משולש שווה צלעות שכל אחד תורם את חלקו, ויחד הם הגרעין של משהו טוב מאד שקורה.

אבל כשזה קרה רבים היו בטוחים שהחיבור בין ד'אנטוני והארדן הוא פתיל של פצצת זמן העומדת להתפוצץ לכולם בפנים.

הנה כמה כותרות מאז:

 

The Houston Chronicle: “Rockets out of tune with Mike D’Antoni coaching hire

Fox Sports: “Why Mike D’Antoni is a bad fit for the Houston Rockets

USA TODAY : “Houston Rockets inexplicably hire Mike D’Antoni as new head coach

מה שקרה היה שאנשים שכחו את ההצלחה הגדולה של מייק בסאנס, וזכרו רק את שני הכישלונות המתוקשרים בלייקרס ו'בתפוח הגדול'. אתם מצפים שאחרי הכישלונות בלוס אנג'לס וניו יורק שמישהו יזכור מה קרה בעיירה קטנה ושכוחת-אל  במדבר כמו פיניקס?

מהו הדבר שאף אחד לא ידע?

שבמקרה, וללא תיכנון, מייק ד'אנטוני (שהיה עוזר מאמן של מייק ששבסקי באולימפיאדת בייג'ינג ב-2012) וג'יימס הארדן (שהיה שחקן הנבחרת), נדבקו. ד'אנטוני היה מאמן שולי של הנבחרת (מה בדיוק היה תפקידו בנבחרת, אין לי מושג), וג'יימס הארדן היה שחקן שולי שבקושי קיבל דקות.

אז איכשהו השניים מצאו זמן לקשקושים, ובין השניים נוצרה כימיה – לעולם אתה לא יכול לדעת מה אנשים מוצאים אחד בשני – ולידידות שנוצרה היה הרבה מאד מה לעשות עם הבאת ד'אנטוני לעיר הנפט.

מוריי שמח לגלות שהארדן שוחח איתו רבות על מייק ד'אנטוני ושהיתה לו השפעה על החלטתו שמייק הוא האדם. "ליחסים ולכימיה בין השחקן הטוב ביותר שלך ומאמנו ישנה חשיבות עליונה בהחלטה בקשר למאמן הקבוצה, כשאתה מחפש אחד. ברוב המקרים היחסים נוצרים אחרי שהמאמן מקבל את תפקידו. כשזה קורה למפרע, וכשיחסים טובים כבר קיימים, והם חיוביים, זהו רק בונוס לכולם".

 

 

לדעת הארדן  מייק ד'אנטוני הוא "גאון התקפה", וכך למרות שמוריי הודיע לפני החתמתו של ד'אנטוני ש-"מאמן שעבורו הגנה תהיה הנקודה המרכזית בראש מעייניו" יהיה המאמן שהוא יחפש, ההחלטה היתה על ד'אנטוני, שהוא אפילו שהוא לא בעל מוניטין של "מאמן הגנה מעולה".

ההחלטה הראשונה והחשובה ביותר של מייק 'אנטוני היתה לעשות מג'יימס הרדן פוינט גארד. לא קומבו-גארד ולא בטיח. PG כמו באותיות "פי" ו-"ג'י". כדי להוריד את הלחץ מהארדן ולאפשר אופציות נוספות הובאו ריאן אנדרסון  ואריק גורדון.  עכשיו שפטריק בברלי חזר לשחק, מעניין כיצד יארגן מייק ד'אנטוני את משחקה של הרוקטס. עוד לא ראינו מספיק כדי להסיק מסקנות. נחכה ונראה. דבר אחד בטוח: המשחק המהיר, הטלת השלשות, וההליכה לקו – ה'אברהם-יצחק- ויעקב' של 'אנטוני לא ישתנו.

אל תחשבו שלמייק לא היו חששות. הוא אמר לאתר האוהדים:

“With the help of Daryl and those guys, they push my limits too,” D’Antoni said. “Sometimes I’m backing off, like ‘Oooh ….’ I get scared, too, getting out on the ledge. But it’s wide open. Do it. And if we come up with something that we think is effective and different, then they’re not afraid to do it. And that’s what I really like.”

ג'יימס הארדן, ריאן אנדרסון, ואריק גורדון מתאימים כמו כפפה ליד של המאמן שהיה אחד מחלוצי המשחק המהיר וזריקת דאונטאונים בכל הזדמנות. ריאן, מסתבר, הוא שחקן הרבה יותר טוב מאשר חשבו. הוא נושא את ה-10'6 שלו (2.09 מ') בקלות מעוררת קנאה. הוא ענק המשחק כשחקן בגובה בינוני, וגם נראה כזה. בשתי העונות האחרונות הוא סבל קשות מעניינים אישיים, ועתה כשהוא נקי מהפרעות, הוא הפך לשחקן שתמיד ידעתי שהוא יכול להיות, מאותה שנה בה זכה בתואר "השחקן המשתפר" בעונת 2012.

מהו הדבר שעוזר מאד למייק ד'אנטוני להיות המאמן הטוב ביותר שיכול להיות ליוסטון רוקטס? ששחקנו הטוב ביותר – והעיקרי – רוצה לשחק בדיוק את המשחק שד'אנטוני רוצה לאמן.

אומר מייק:

“The good thing about when I took the job was that James wanted to play in the way that I wanted to coach, and that’s taking a lot of threes, getting to the rim, in the paint and foul shots,”

והקבוצה משחקת בדיוק כפי שהוא רוצה: מהר, ועם הרבה שלשות. היא שלישית בליגה באופנסיב רייטינג של 110.2 נקודות ל-100 פוזשיונס, והם מובילים את הליה עם 14.0 שלשות למשחק; 15.0 שלשות בשלושת המשחקים האחרונים, ו-19 שלשות במשחק האחרון. הם גם מובילים את הליגה בנסיונות לשלשות.

"אני מרגיש כמו ילד בן 7 שעזבו אותו חופשי בחנות ממתקים", אמר ריאן אנדרסון שלשום. "אף פעם לא נהניתי מכדורסל כפי שאני נהנה עכשיו!".

התאמינו שג'יימס הארדן – ג'יימס הארדן! – הוא מוביל הליגה באסיסטים (11.6)? וזה לא פוגע כהוא-זה בחיציו (רביעי בליגה בקליעות עם 27.8 נק', ו-7.6 ריב'. ה-PER שלו הוא 27.8 (חמישי בליגה).

טרבור אריזה, שחקן נוסף הפורח תחת שיטת ד'אנטוני אומר: "מתחילה הוא אמר לנו לשתף אותו במחשבותינו ובדברים שאנחנו רואים. הוא אמר שהקבוצה תתפקד טוב ביותר אם תהיה שפה פתוחה וקווי תקשורת פתוחים בין מיסטר מוריי, המאמן, והשחקנים. הוא לא מפקד עלינו ולא מכריח דברים, רק מציע ומתקשר. אף פעם לא היו לי יחסים נעימים ופתוחים כאלה עם מאמן!".

איזו הקלה זאת חייבת להיות לד'אנטוני! גם בלייקרס וגם בניקס, הוא חי במתח תמידי נגד שני כוכבי הקבוצה קובי בריאנט וכרמלו אנטוני. כאן, לראשונה מאז פיניקס, כוכב הקבוצה – ושאר שחקני הקבוצה – הם באותו דף כמוהו. כולם חושבים אותו דבר וכולם מאמינים באותו דבר. כשאתה משיג דבר כזה: מאמן ושחקנים, ומעל כולם המנכ"ל – שהתחילו לגחך עליו בעונה שעברה והתחילו לכנותו "MOREYBALL", כאילו הוא בדיחה של ה-"MONEYBALL" שהיה בילי בין בבייסבול – וכולם באותו עמוד, השגת את האידיאל שכל אחד מחפש. אידיליה בין בעל הקבוצה, המנכ"ל, המאמן, כוכבו הראשי, ושאר השחקנים.

וזה  מה שהתפתח ביוסטון: אידיליה.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
88 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
איתמר פורת
איתמר פורת
12/12/2016 16:12:42

הם באמת נראים מצוין ואפילו יכולים לאיים על המקום השני.

אריק גורדון שווה טור על מה שהוא עושה עד עכשיו. מקווה שלא ייפצע שוב

חגי
חגי
12/12/2016 16:43:34

מסכים, כרגע עוקף במילימטרים את לו וויליאמס לתואר השחקן השישי שלי

איתמר פורת
איתמר פורת
12/12/2016 17:13:33
Reply to  חגי

לו וויליאמס נותן עונה מצוינת אבל הוא בקבוצה לא מספיק טובה שהולכת ומתדרדרת. גורדון בקבוצת פלייאוף לגיטימית והוא בהחלט מועמד רציני לשחקן השישי

ערן
ערן
12/12/2016 16:16:44

תודה רבה על הטור, מסכים עם הכל.
קל לראות כמה רגשות חיובים ושמחת משחק משפיעה על הרמה הכללית של הקבוצה ועל תהפוכות עתידיות בקבוצה.
אני מרגיש שלא מדברים מספיק על השינוי של הארדן, בעוד מהללים את ווסטברוק על המספרים החייתים, ואחוזי הקליעה הנוראים.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
12/12/2016 16:37:14
Reply to  ערן

איזה שינוי? הכל עובר דרכו, אז כל האסיסטים שלו (שחקן אחר שמקבל כדור זה לזריקה בלבד), הוא מאבד בלי הפסקה איבודים מפגרים וחסרי אחריות, ובשניות אחרונות של רבעים / דקות אחרונות של רבע אחרון הוא עובר להירו-בול מאולץ שכולם יודעים שיגיע, מוריד את הראש ולא רואה את חבריו הפנויים ממטר.

כריסטופר מולטיסנטי
כריסטופר מולטיסנטי
12/12/2016 16:41:58

כל מילה,
בוא נראה אותם בפלייאוף when the heat is on, ולקבלת החלטות הקלוקלת של הארדן יש משמעות כי קבוצות לא מפסיקות לשחק ברבע השלישי, כדי לנוח לפני הבק טו בק.

מנחם לס
12/12/2016 17:06:36

אשך, אני מציע שתחזור לדבר על ציצים וטוסיקים, שטחי הידע וההתמחות שלך.

SICKSEA@hotmail.com
SICKSEA@hotmail.com
12/12/2016 22:27:56
Reply to  מנחם לס

רגע, אתה זה לא הגאון שניבא שפילי תהיה טובה השנה?

ברוך בן משה
ברוך בן משה
13/12/2016 14:35:15
Reply to  מנחם לס

מישהו יכול לתת קישור למאמר מיו אס איי טודיי שאוכל להחליט אם מנחם העתיק ?

bobby
bobby
12/12/2016 17:33:38

אתה צודק לגבי זה שברגעי סיום של משחקים צמודים הוא לא משחרר את הכדור. אתה טועה בכל השאר.
בניגוד לעונה שעברה, הארדן השנה מוסר הרבה, הרבה יותר. וזו הסיבה העיקרית לעלייה שלו בכמות האיבודים – כי מן הסתם שההגנות מצליחות לחטוף את חלק מהכדורים שלא תמיד מגיעים ליעד. הגיוני סך הכל שזה יקרה להארדן בהתחשב בעובדה שמעולם לא שיחק 100% כרכז.
האיבודים המפגרים של הראש בקיר כמעט ולא קורים, אולי כמו שציינת והסכמתי – ברגעי הכרעה, אבל עם הזמן, אנע מקווה, גם ברגעים כאלה הוא יזכור להרים ראש ולמצוא מסירה.

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
12/12/2016 16:25:49

ואיך שחטו את מורי והארדן..

http://www.hoops.co.il/?p=65142

מנחם לס
12/12/2016 16:29:16

מי היה המאמן?
מי היה הסנטר?
מה אתה מדבר איתנו על שנה שעברה? למה שלא תלך לקרוא איזה ספר טוב במקום לחטט במאמרים נכונים שניכתבו בזמנם, והיום אין להם כבר כל ערך?

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
12/12/2016 16:32:57
Reply to  מנחם לס

שחטו – ברבים(אני שחטתי, אתה שחטת, הם שחטו..) – בתגובות

לנקד לך ?

מנחם לס
12/12/2016 17:08:00

ברור לי שאין לך מה לעשות אז אתה מזיין לנו את המוח עם המסרים הללו. יודע צדיק נפש בהמתו

ברוך רובין
ברוך רובין
12/12/2016 20:38:11
Reply to  מנחם לס

אני לא יודע איך הממזר של סטוקטסון מדבר על דברים שנכונים לשנה שעברה? שנה שעברה ההגנה של הברונקס הייתה מדהימה השנה ללא מאליק הרבה פחות, שנה שעברה דוראנט היה באוקלהומה…

SICKSEA@hotmail.com
SICKSEA@hotmail.com
12/12/2016 22:29:13
Reply to  מנחם לס

לדברים שאתה כותב באמת יש תאריך תפוגה של עשר דק בערך.

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
13/12/2016 0:07:17
Reply to  מנחם לס

למר ברוך רובין היקר

מה כל כך קשה להבין פה, שאתה לא יודע ?

עגל
עגל
12/12/2016 17:46:51

קראתי שוב ודווקא התגובות מראות על אינטליגנציה

brazivo
brazivo
12/12/2016 22:02:30
Reply to  עגל

+1

Ish
Ish
12/12/2016 22:17:42

אני דווקא מאוד מרוצה מהדברים שכתבתי שם.

הרוקטס דווקא די עשו את מה שאמרתי שהם צריכים לעשות מינוס הקטע של להפרד ממוריי. (אל דאגה אני בטוח שהוא יעשה איזה טרייד באמצע העונה הזו שיצדיק את מה שאני חושב עליו)

עידו גילרי
עידו גילרי
12/12/2016 22:37:22
Reply to  Ish

OMG.
אני מאד מוטרד. משתמע מהכתוב שם שאני הייתי אופטימי לגבי משהו.
shoot me now.

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
12/12/2016 23:42:59

אההה ?… לא ראיתי אף תגובה שלך

עידו גילרי
עידו גילרי
13/12/2016 0:04:36

אתה יסודי. אבל אף אחד לא אמר שזו צריכה להיות תגובה שלי.
תנסה: 10.1.1.1.2

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
13/12/2016 0:18:12

אוקיי.. לא הייתי מנחש בחיים.

האחד מפויס, השני מחוספס..

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
13/12/2016 0:19:11

אגב, מי אשם בבעיית "הסאנס" ?

עידו גילרי
עידו גילרי
13/12/2016 0:22:28

בגדול, היקום.
אבל אם להיות פחות כלליים אז נתחיל במקדונו ואני חייב להגיד שאני גם מאד מאוכזב מהעבודה שווטסון עושה.

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
13/12/2016 0:25:22

הכוונה היתה "מי שאשם בכך ששניכם תקועים בלאהוד את הסאנס לנצח נצחים ?"

לא באמת אכפת לי מי אשם שהסאנס בבעיה.. סמיילי

עידו גילרי
עידו גילרי
13/12/2016 0:27:15

אההה. יש גם אחיות בבעיה הזו.
בכל אופן, כמעט כמו בכל דבר אחר, ההורים. זה מה שקורה כשמעבירים אותך בנקודת זמן רלבנטית ליבשת אחרת.

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
13/12/2016 0:35:44

חתיכת לימבו..

אתם בטח מסובבים את הסביבון כל יום כל היום, אם כבר חנוכה הבא עלינו לטובה…

https://www.youtube.com/watch?v=Hhavsmsi_5M

עידו גילרי
עידו גילרי
13/12/2016 0:40:46

משהו כזה.

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
12/12/2016 23:19:06
Reply to  Ish

הוהוהו.. איפה נעלמת ?

עידו גילרי
עידו גילרי
13/12/2016 0:04:50

מי שמדבר.

Ish
Ish
13/12/2016 7:19:43

סתם בlurking mode, אין כל לכתוב תגובות

Ish
Ish
13/12/2016 7:19:58
Reply to  Ish

כח

רועי ויינברג
12/12/2016 16:31:11

טור מעולה. הם עשו את הדבר הנכון ביותר – בנו קבוצה סביב הסופרסטאר שלהם כדי שהוא יוציא 120% מעצמו. עד עכשיו זה עובד מעולה (וד"ש לניו אורלינס).

עוד שחקן ששווה לדבר עליו זה קלינט קפלה שעושה קפיצת מדרגה שם ומחזיק אותם בהגנה. כיף לראות את הרוקטס, הם נהנים מלשחק ביחד.

מנחם לס
12/12/2016 17:08:54

חשבתי לכתוב עליו (קפלה) כמה מילים אבל זה לא היה חלק מהמאמר אז ויתרתי

ברוך בן משה
ברוך בן משה
13/12/2016 14:41:06

טור מוזר שחי באופוריה.
מאד אופיני לקבוצות של דאנטוני לתקן משהו ולהזניח משהו אחר מהותי .
הארדן לא מתאים להיות שחקן מוביל בנבא .
בונים עליו מגדל קלפים כפי שבנו על הקנדי ההתפרקות תגיע די מהר .

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
12/12/2016 16:34:37

אין ספק שדאנטוני מוציא מהקבוצה את המקסימום, ושהם מפתיעים מאוד.
אני (כרגיל יש לציין) אפילו לא שמתי אותם בפלייאוף לדעתי.
העניינן הוא שהמקסימום הנפלא הזה ייתקל בקיר בטון בפלייאוף ויתרסק כמו גל אל החוף.
התלות המוגזמת בשחקן אחד, הנטייה להירו-בול, האיבודים, ההגנה החלשה, והמשחק המבוסס שלשות – כל אלא מהווים מתכון מושלם להתרסקות טוטלית בפלייאוף.

נקודה קטנה נוספת – אני לא מסוגל לראות את השטיקים של הארדן, גורם לי פיזית לבחילה. הטיק האוטומטי הזה בצוואר אחורה, וה"אומנות" האפלה הזאת של לקפוץ על השחקן ולדמות זריקה נון סטופ בכל מגע או כשמישהו חס וחלילה שומר קרוב אליו, זה פשוט גועל שאינני מסוגל לעמוד בו. אנטי כדורסל.

הייט-אשברי
12/12/2016 19:18:26

1000 +

ברוך רובין
ברוך רובין
12/12/2016 20:45:20

מה זה גועל? אני רואה בהארדן אומנות כאשר הוא סוחט את העבירות האלה, קרי היה שנה שעברה השואו הטוב ביותר,אבל האמת? אני אחד שעדיין מעדיף לראות הטבעות עוצמתיות מאשר שלושה מהירה כברק,קרי מדהים אבל הוא אנושי לברון ווסטברוק נראים כחייזרים. מורי מפתיע מאוד למרות שהסגנון של מוביל כדור אחד יהיה בעייתי מאוד בפלייאוף,במיוחד שיתחילו לעשות האק אה שאק לקאפלה (אני עדיין זוכר את 4-23) הבעיה ההירו בול שהלך בסוף המשחק מול אוקלהומה אחד המשחקים הרעים שיצא לי לראות. סך הכל הם הרבה יותר מרשימים מהספרס עד עכשיו (למרות המאזן הספרס רחוקים מלהרשים).

Mbk
Mbk
12/12/2016 16:51:35

ד׳אנטוני הפתעת העונה
הייתי בטוח שיוסטון יציגו מספרי ספיגה שיצריכו חיתולים
הוא אמר על הארדן שיהיה הפוינטס גארד שלו וצדק

מנחם לס
12/12/2016 17:11:00
Reply to  Mbk

השאלה כיצד הם ישחקו עכשיו כשפטריק בברלי חזר

איתמר פורת
איתמר פורת
12/12/2016 17:15:44
Reply to  מנחם לס

כבר עברו כמה משחקים מאז שהוא חזר וגורדון ירד לספסל ומנהיג את החמישייה השנייה. יש איזון יותר טוב בין הספסל לחמישייה וזה במיוחד כשגורדון משחק ככה ועוד לא נפצע

Berch
Berch
12/12/2016 17:12:46

דאנטוני צריך כוכב אקספלוסיבי. לדעתי גם עם ווסטברוק הוא היה מסתדר.
אני לא מבין איך זה עבד עם נאש, שלא ידוע במהירותו הרבה….

Smiley
Smiley
12/12/2016 18:32:29
Reply to  Berch

השיטה עם נאש זו אותה שיטה עם הארדן.ההבדל שהארדן סקורר ברמה מעל נאש. מצד שני, נאש פשוט עשה את כולם טובים יותר על ידו.

השיטה דומה, ה-PG שונים

פומה
פומה
12/12/2016 17:23:35

למישהו יש מושג כמה אסיסטים הם מוסרים השנה ?

bobby
bobby
12/12/2016 17:45:21
Reply to  פומה

הם מוסרים באזור ה-24.5-25 כרגע. שזה בערך שווה לבוסטון במקום השני (ובמקום הראשון ג״ס עם 30+).

פומה
פומה
12/12/2016 17:55:29
Reply to  bobby

כמה מסרו שנה שעברה .ומתוך סה כמה הארדן הדנה ושנה שעברה ?

צביקה
צביקה
12/12/2016 17:31:15

הארדן כבר הוכיח את עצמו בפלייאוף ביוסטון. לכל אלו שדיברו על איזה קיר. הקבוצה עוד תשתפר גם בהגנה. יש לה היום עומק שאין לאף קבוצה חוץ מהטופ 2.

שעייה
שעייה
12/12/2016 17:36:01

יעופו סובוב ראשון בפלייאוף. כרגיל.
קבוצה שלא בנויה לפלייאוף אבל כן בנויה לעונה הרגילה , ומי שלא מבין שזה שני דברים שונים לגמרי (מל לדוגמא) לא מבין מהחיים שלו

bobby
bobby
12/12/2016 17:45:55
Reply to  שעייה

נראה לי שאמרו את זה גם ב-2015 על הווריורס.

הייט-אשברי
12/12/2016 19:20:13
Reply to  bobby

הווריורס שיחקו קבוצתית . יוסטון זו הצגה של איש אחד ( דוחה )

ברוך בן משה
ברוך בן משה
13/12/2016 14:43:50

מדויק מאד .
זוהי הסיבה שיוסטון יפחו חוסר בבסיס ביסוד הפירמידה.

אפלטון
אפלטון
12/12/2016 17:57:22
Reply to  שעייה

איזה כרגיל בראש שלך. מראה מי כאן חסר המושג.
מתוך 4 שנים בקבוצה. 4 הופעות פלייאוף. פעמיים הדחה בסיבוב ראשון, פעם אחת הדחה בסיבוב שני ופעם אחת הדחה בגמר המערב.
חסרי המושג הם האנשים שמנסים ללמד אותנו איך צריך להיראות כדורסל כאילו הם המציאו את המשחק וכתבו את ספר ההוראות.

עגל
עגל
12/12/2016 17:49:30

מנחם (וכולם) צודקים בדבר מאוד חשוב וזה שהמאמן והכוכב הראשי חושבים אותו דבר. זה אחד היתרונות הגדולים של יוסטון השנה ביחס לשנים עברו.
כדי שהאשך ימשיך להתאכזב הקבוצה צריכה לפתח את ההגנה לרמה של פלייאוף.

bobby
bobby
12/12/2016 17:53:26

תודה על הטור!

מי שבאמת ראה את הרוקטס משחקים בתקופה של 2013-2016, ראה שלמרות ההגנה החלשה, הבעיה החמורה יותר היא ההתקפה. למרות המספרים הטובים, משחק ההתקפה שלהם היה פשוט מכוער וחסר כל חשיבה. לכן ממש לא נפלה לי הלסת שהחליטו להביא את דאנטוני בקיץ. לא הכרתי את נושא הכימיה שכבר מראש הייתה קיימת בינו לבין הארדן, אבל כן זכרתי לו חסד נעורים מפיניקס, והאמנתי שאיתו ההתקפה תוכל לתקתק.

ההגנה עדיין לא משהו, אבל לדעתי היא עדיפה במעט על ההגנה משנה שעברה.

לגבי הפלייאוף – למרות הכשלון עם הלייקרס ועם הניקס, דאנטוני כן הגיע בתקופה שלו עם פיניקס לחצי גמר וגמר אזורי. זה לא שהוא מקרה אבוד סטייל ג׳ורג׳ קארל.
אני לכ יודע אם העונה ספציפית יוסטון בנויים ליותר מחצי גמר מערב, אבל אולי בטווח הבינוני-ארוך,,עם הטמעה עמוקה יותר של השיטה וחיזוק הסגל וההגנה, דאנטוני יוכל לעשות ריינרי ולהוכיח שהוא כן מסוגל לקחת קבוצה לאליפות כנגד כל הציפיות.

שמייקל
שמייקל
12/12/2016 18:05:42

אני בתחילת העונה אמרתי שיוסטון שווה גמר מערב ואני עדיין חושב ככה. ראיין אנדרסון ביום טוב נשק קטלני מבחוץ, שווה ערך למה שיש בגולדן סטייט והארדן הוא הארדן.

אפלטון
אפלטון
12/12/2016 18:24:56

טוב בואו נעשה קצת סדר בעניינים. זה הולך להיות ארוך אז מתנצל מראש.
קודם כל מורי לא רצה את ד'אנתוני. הוא הנחתה של הבעלים. מורי מעדיף מאמנים פחות דעתנים שיתכופפו להנחיות שלו. ד'אנתוני ממש לא כזה אבל יש להם חזון דומה לגבי איך צריך להיראות המשחק אז זה עבד חלק מהצפוי.
שנית, מורי עשה עבודה מעולה להביא קבוצה שהיתה באמת אל מול פי התהום ולפני פירוק והרכבה והצליח ליצור קבוצה נהדרת מבלי להפסיד גמישות כלכלית לעתיד, עם שילוב של ווטרנים וצעירים שכולם יודעים את תפקידם לצד הארדן.
ד'אנתוני, עשה פשוט הברקה בשינוי הקטן של הכרזה על הארדן כפוינט גארד. זה לא נתפס איך לא עשו את זה קודם והשינוי הוא קודם כל בתפיסה של המשחק. יכול להיות באמת שהבעיה במקהייל שהיה שחקן גבוה ולא הבין איך מתנהל המשחק בראש של גארדים. הארדן מוביל את הכדור ומתחיל לבחון את השטח מהרגע שהוא מקבל את הכדור. המעבר עד החצי הוא איטי יחסית כי הארדן נוטה לקחת את הזמן בבחינת ההגנה אבל מתחילת המהלך התנועה מהירה והחלטית.
מאז שהתייצבה הרוטציה ובברלי חזר יוסטון הם 2-11. הם מקום שלישי ביעילות התקפית ומקום 15 ביעילות הגנתית, זו היתה המטרה המקורית שאמרנו שיוסטון צריכים לכוון בתחילת השנה. האמת היא שכמו שהם נראים גורדון גם מפתיע ביותר בהגנה שלו (שהיא אגב,טובה יותר מזו של קליי תומפסון שעדיין יש כאן אנשים שקוראים לו שחקן הגנה טוב), קפלה, רק בן 22 ומראה מספרים פר 36 דקות שמשתווים לגדולים ביותר בגיל הזה, עם אחוזי קליעה נהדרים (מקום 2 בליגה) והבנה עיוורת עם הארדן בפיקנרול.
דקר פשוט נהדר וגם הוא בן 22. מקדניאלס (23) לא פיצח את הרוטציה אבל גם הוא רק מחכה להזדמנות והראל (22) פשוט חיה רעה שנותן האסל והגנה בכל הזדמנות.
איכשהו יצא מצב שיוסטון במקום להיות במצב מחורבן נמצאים שוב עמוק בצמרת, עם יכולת להתחזק והרבה נכסים מבטיחים להעביר כמו שמורי אוהב.

Smiley
Smiley
12/12/2016 18:35:32
Reply to  אפלטון

אריק גורדון תמיד היה שחקן טוב וגם מגן לא רע בכלל (עוד מימיו במכללת אינדיאנה) וגם הוכי את זה בנבחרת האמריקאית של 2010. הבעיה שיש לו התמחות בבתי חולים והוא יכול לכתוב דוקטורט בנושא.

עגל
עגל
12/12/2016 18:37:23
Reply to  אפלטון

בקיצור מה שאתה רומז הוא שיוסטון תהיה ענקית בשנה הבאה 2017-2018

Ljos
Ljos
12/12/2016 18:37:34
Reply to  אפלטון

השילוב של בברלי וגורדון כמובילי כדור ליד הארדן עובד בדיוק כמו שחשבו שיעבוד. בצורה כמעט מושלמת.
אם הארדן ילמד לעבור את החצי במהירות, תוכלו להגיע לשיאים של התקפת 8 השניות.
שתי שאלות:
החיבור בין מורי לד'אנתוני עבר באמת חלק או שיש מרמור מסויים מצד המנהל הכל מכונה של יוסטון?
איך די-מו יכנס לרוטציה?

Smiley
Smiley
12/12/2016 22:05:34
Reply to  Ljos

גורדון לא מוביל כדור הוא SG בכל רמח איבריו

אפלטון
אפלטון
12/12/2016 22:29:31
Reply to  Smiley

אתה לא ממש רואה משחקים של יוסטון אה?
גורדון הוא המוביל כדור שיעלה מהספסל שלעולם לא היה. בנוסף הוא גם ספוטאפ שוטר לא מהעולם הזה. כרגע הוא ה-x פקטור האמיתי בקבוצה ומתחרה רציני על השחקן השישי

Ljos
Ljos
13/12/2016 0:02:28
Reply to  אפלטון

+1
גורדון נהיה השנה תואם הארדן קטן.

עומר
עומר
12/12/2016 18:39:00
Reply to  אפלטון

תגובה מצויינת. החכמתי, תודה!
אני ראיתי כמה משחקים של יוסטון השנה, ומי שלא, אז כדאי לו, כדי לראות שדברים קצת השתנו.
הארדן עבר חלק לעמדת ה PG, ויש פעמים שהאסיסטים שלו ממש מפתיעים (תמיד יש הרגשה איתו שהוא לא הולך למסור, ואז פתאום הוא מוסר).
אני גם חושב שזאת הייתה הברקה לשים אותו שם, כי זה גם שם עליו אחריות שלא הייתה ממקודם, הקבוצה וניהולה על הפרקט עכשיו שלו לגמרי. זה עשה לו סוויטץ כלשהו והוא התמודד עם זה נפלא עד עכשיו.

מנחם לס
12/12/2016 22:30:56
Reply to  אפלטון

אפלטון, באתר החובבים של יוסטון (שאנימ מתפלא שאתה לא קורא אותו) היה כתוב שהחיבור בין השניים נעשה בעבר כשמוריי ואשתו וד'אנטוני ואשתו יצאו לקרוז או חופשה אחרת יחד, ומאז נוצרה ביניהם ידידות.
אני לא יודע מאיפה מצאת ש"מוריי לא רצה את ד'אנטוני". אם אתה רוצה שאציג לך הוכחה, אני יכול, אבל זה ייקח לי בוודאי איזה 10-15 דקות למצוא.

אפלטון
אפלטון
13/12/2016 0:10:39
Reply to  מנחם לס

מנחם אני קורא באתר הזה ובעוד כמה יותר מוצלחים.
הכתבה הזו של אמיק (שממנה נלקח הכתוב) היא כתבה מתוסרטת ומלוקקת שמי שמעורה על דברים שקורים בקבוצה יודע שמלאה בעיגולי פינות. בתור אחד שמבקר מדי יום בחדשות הקשורות ליוסטון היה ברור בזמן המשא ומתן על כך שמורי רצה מאמן אחר עם אוריינטציה יותר הגנתית. לס אלכסנדר היה זה שדחף את ד'אנתוני כל הדרך. למצוא קשרים בדיעבד זה הכי קל, כמו להגיד גם שהארדן ודאנתוני בילו יום אחד תקועים במעלית ומאז הם החברים הכי טובים.
ד'אנתוני הודה לפני העונה שהוא מאוד חשש מהיחסים עם הסופרסטאר אחרי הכישלונות עם כרמלו וקובי ואמר שחשוב לו לבנות יחסים קרובים עם הארדן. לא שיש לו יחסים קרובים איתו, אלא שהוא מקווה לכאלו.
תאמין לי שאני יודע יותר על מה שקורה בקבוצה יותר מ-90% מכתבי אי אס פי אן ויאהו שבאים לבקר שבוע בעונה ובזמן הפלייאוף. לא בגלל שיש לי קשרים בקבוצה כמו דדי אלא כי אני פשוט קורא כל דבר שקשור אליהם באופן יומיומי.

גולייאת
גולייאת
13/12/2016 5:09:46
Reply to  אפלטון

אתה קורא כל מה שקשור אליהם. יופייה בעיה שלך היא שאתה לא באמת מבין את מה שאתה קורא ורואה.
כבר שנ רביעית שאתה טוחן על הקבוצה הכי לא מעניינת בליגה.
אז או שתחליף קבוצה כמו מנחם או שתשב בפינה ותתבסס על הבחירה שלך בקבוצה המגעילה הזו

אפלטון
אפלטון
13/12/2016 9:59:19
Reply to  גולייאת

רבין אני אשמח לשמוע את דעתך על הניקס שסוףסוף נותנים עונה טובה. אבל כל מה שאתה יכול לעשות זה להתחבא בפינה ומדי פעם לקלל עוברים ושבים כמו איזה זקן ממורמר. לא הולם אותך.

א.ב
א.ב
13/12/2016 8:14:21
Reply to  אפלטון

השאלה אם דאנטוני יתמודד כשיביאו כוכב נוסף (שצריך כדי להתקדם גם בפלייאוף).
הלייקרס ובניקס לא הראה יכולת התמודדות מדהימה עם אגו. זה לא חוכמה כשיש היררכיה עם כוכב אחד שכל המשחק מבוסס עליו.
בלי זה זו בעיני קבוצת סיבוב ראשון.

שגיא
שגיא
12/12/2016 19:21:56

תודה רבה מנחם
ההבדל בין יוסטון של שנה שעברה לבין יוסטון של השנה הייתה שמים וארץ. תמיד חשבתי שהארדן אנוכי מדי בשביל להיות רכז, מסתבר שלא.
אין מה לעשות, הארדן מתוסכל ומתסכל. איך אמר הממבה? הוא רך, ועם חבורת גברים כמו הרוקטס זה כנראה לא הסתדר, כמו שלא הסתדר עם קובי.

עגל
עגל
12/12/2016 20:16:33
Reply to  שגיא

התכוונת להווארד, לא להארדן

עידו גילרי
עידו גילרי
12/12/2016 19:59:21

קרדיט לסם אמיק מ- USA Today.
goo.gl/Vd3bpk

מנחם לס
12/12/2016 22:33:17

עידו, אני עומד לשלוח את המאמר שאתה טוען שהעתקתי ואת המאמר שלי לכל אנשי הצוות שהם יחליטו. ואם לא תפסיק, אני אוציא אותך מהצוות, ולא אתן לך להיכנס לאתר הזה יותר. אפילו לא ראיתי את אסיק. הכל נילקח מאתר החובבים של הרוקטס

ברוך בן משה
ברוך בן משה
13/12/2016 15:25:12
Reply to  מנחם לס

מנחם אני בטוח שלא העתקת את כל המאמר וקראת אותו בעיניים עצומות עשית קאט אנד פאסט אבל אני לא משוכנע אשמח אם תשלח לי את המאמר כדי שאוכל לפסוק בנושא .
בכל מקרה אתה בהחלט מעתיקן סדרתי גם אם לא העתקת את המאמר הזה .
פשוט שינויי הדעה שלך מעידים שאתה פשוט ספוג חסר דעה פשוט מעתיק ופולט לאתר בלי לזכור אפילו מה כתוב …

מיוריאל
מיוריאל
12/12/2016 20:26:07

מנחם איך לא דיברת על השיא האמיתי של הארדן
הוא לא ראשון באיבודים!!!

עידו גילרי
עידו גילרי
12/12/2016 20:30:10
Reply to  מיוריאל

זו עדיין תחרות צמודה.

bobby
bobby
12/12/2016 20:57:39

מעניין אם יש מדד שמציג איבודים פר זמן החזקת כדור, ואם גם בו הארדן ו-ווסטברוק בטופ.. משום מה נראה לי שלא, ואז זה יכול קצת לרכך את הנתון הרע של כמות האיבודים שלהם.

עידו גילרי
עידו גילרי
12/12/2016 21:01:05
Reply to  bobby

ביחס למה? לפוזשנים של הקבוצה או לכמות הפעמים שהשחקן מחזיק בכדור?

bobby
bobby
12/12/2016 21:35:20

לכמות הזמן שמחזיק בכדור.

עידו גילרי
עידו גילרי
12/12/2016 21:46:42

והנה המצאת מדד.
זה לא כך כך מרכך את זה בשבילם.
אם ניקח בחשבון רק את אילו שמחזיקים בגדור 5 דקות או יותר במשחק (אלה שמובילים כדור יחסית הרבה) אז שניהם עדיין מאבדים די הרבה.
ווסטברוק עם איבוד כל 1.55 דקות שהכדור אצלו ביד
הארדן עם איבוד כל 1.61 דקות שהכדור אצלו.
מקדימים אותם רק 3:
הגריק פריק איבוד כל 1.26
לברון איבוד כל 1.48
ודיאנג'לו ראסל איבוד כל 1.55

רק לשם השוואה קמבה ווקר מאד כדור אחד רק כל 3.43 דקות שהכדור אצלו ביד.

bobby
bobby
12/12/2016 22:04:43

מעניין מאוד, תודה על הנתונים.

עגל
עגל
12/12/2016 22:27:05

באמת מעניין מאוד.
מעניין מה עם ג'בל מגי

עידו גילרי
עידו גילרי
12/12/2016 22:41:51

זו תהיה השוואה לא הוגנת. אני מניח שיש הרבה שחקנים (בעיקר גבוהים) שכמעט ולא מחזיקים בכדור. היחס אצלם יהיה הרבה יותר נמוך. אבל בשביל מגי עומד על איבוד כל 0.31 דקות שהוא מחזיק בגדור.

Smiley
Smiley
12/12/2016 22:07:31

להארדן היו תקופות בOKC שהוא היה המוביל כדור ולידו ווסטברוק. כבר אז דברו על כך שקבלת ההחלטות שלו טובה משל ווסטברוק

לידיעת הציבור
לידיעת הציבור
12/12/2016 22:23:04

Joe Biden conspires –
Just like a woman.

Joe Biden spills blood –
Just like a woman

but Joey breaks just like
a – l i t t l e – g i r l

Rocky1
Rocky1
13/12/2016 10:39:30

אגב השם הנכון הוא רפסודיה בכחול (Raphsody in Blue)

ברוך בן משה
ברוך בן משה
13/12/2016 15:29:02

הטור והמאמר הם מטןפשים לחלוטין .
זה כמו להחליט שדוראנט יהיה אלוף אחרי משחק אחד….
כרגע הארדן בסדר כמוביל קבוצה אחרי 20 משחקים אז מה …?
ממתי.מודדים לפי רבע עונה .
טור יחצני שמנחם העתיק בלי חשבון ומחשבה גועל נפש מזוקק.